Augustenborg Brolaug
I Augustenborg havn er der to foreninger: Augustenborg bådelaug og Augustenborg Sejlklub som deles om den samme havn og til dels de samme faciliteter. Den daglige drift af disse havnefaciliteter styres og uddelegeres af Brolauget (se mere i vedtægterne)
Planer over bådoptagning 2022
En stor tak skal lyde til Thomas Schmidt og Lars Baumann som har hjulpet med at sætte denne plan sammen!
Lørdag den 1/10 fra kl. 08:00 tager vi både op på nedre plads (plan til venstre) og den 15/10 er det den øvre plads tur. (plan til højre) Planen for øvre plads er opdateret.


Bådoptagning 2022
Christian er desværre blevet syg og er indlagt på sygehuset.
Vi arbejder på så hurtigt som muligt at få en plan klar til i dag den 29/9. Datoerne ligger fast.
Håber på jeres forståelse!
Bestyrelsen.
Tilmelding til fælles optagning af både skal ske skriftligt til Brolauget ved at skrive til Christian Hell.
Datoerne for optagningen bliver den 1/10 for den nedre plads og den 15/10 for den øvre plads. Hvis du tidligere har haft din båd på land vil vi forsøge at placere din på ca. det samme sted. Men vi kan ikke garantere. Når plan for optagning er klar, bliver den hængt op ved klubberne og på hjemmesiden.
Tilmelding SKAL ske til Christian Hell på denne email: chr.hell@augustenborghavn.dk
Vi beklager at der er opstået problemer med Christians gmail, derfor er det ikke været muligt for Christian at se hvis du har skrevet.
Oplyst venligst:
Plads nr.:
Båd navn:
Længde:
Bredde:
Bådens vægt:
Tilmeldingsfrist: 26/9
Att. Bådejer på plads 87!
Da du er ekskluderet fra brolauget og derudover har betalingsrestance (Faktura nr. 220141, og 220143) til Augustenborg Brolaug, bedes du fjerne din båd fra Augustenborg havn omgående.
Er din båd ikke fjernet inden torsdag den 15.09.2022, vil havnemyndigheden fjerne båden for bådejers regning.
Augustenborg brolaug.
Redegørelse fra tidligere kasserer Aksel om eksklusionen
Aksel har skrevet en redegørelse om sagen herover, som alle der har interesse i havnen og sagen bør læse. Se mere herunder:

Havne faciliteter
1
Vestbroerne. Her er der plads til både motor og sejlbåde i næsten alle størrelser.
2
Dæmningsbroerne. Her ligger mest motorbåde og joller der ikke stikker alt for dybt. Selv et par vikingebåde er der plads til.
3
Augustenborg sejlklubs klubhus. Af faciliteter kan nævnes:
- Betalingsautomat til gæstesejlere og slæbested.
- Køkken og bad for medlemmer og betalende gæstesejlere
- Klublokale med tourist info og bibliotek
4
Augustenborg bådelaugs klubhus. Af faciliteter kan nævnes:
- Grill og bålsted ved klubhus
- Køkken mm. for medlemmer
- Klublokale
5
Slæbested og mastekran
Slæbestedet kan frit benyttes af klubbernes medlemmer. Alle andre kan købe adgang i billetautomaten.
Mastekranen kan benyttes af klubbernes medlemmer. Ikke-medlemmer kun efter aftale med Brolauget.
6
Masteskur og Vinterplads
Klubbernes medlemmer kan mod betaling have sin mast eller båd på anvist plads.
Facilitetsoversigt
Plads til din båd?
For at få en bådeplads i ved en af Augustenborg Brolaugs broer er der nogle betingelser:
- Du skal være medlem af enten Bådelauget eller Sejlklubben.
- Du have fast bopæl i Augustenborg postdistrikt 6440
- Alle på havnen, både medlemmer og gæster er forpligtiget til at efterleve havnens ordensreglement.
Ordensreglement
På Brolaugets broer, anlæg, arealer og installationer gælder vores ordensreglement. Se mere her under
Havnemyndighed på vores havn er den til en hver tid siddende Bestyrelse for brolauget
Brolaugs takster
Brolauget kan tilbyde havne pladser af forskellig størrelser som fordeles efter din båds størrelse og hvad der er ledigt. (pris fastsættes ud fra plads typen)
Pladstype | Længde | Bredde | Dybgang | Årlig afgift |
---|---|---|---|---|
AA | 15m | 4m | 3m | 2000 kr. |
A | 9.5m | 3.5m | 2m | 1400 kr. |
B | 7m | 3m | 2m | 1200 kr. |
C | 7m | 2m | 1.5m | 1000 kr. |
D | 7m | 2m | 1m | 700 kr. |
Pælepenge: (Opkræves én gang ved indmeldelse / plads tildeling) | 2000 kr. |
Vilkår og regler angående pladsleje i Augustenborg havn.
Alle der ønsker at være en del af vores havn skal være indforstået med vores regelset samt være villig til også at yde en indsats for fællesskabet på havnen.
Se mere i dokumentet herunder.
Vinter på havnen
Brolauget tilbyder vinteropbevaring for havnens medlemmers både på land. Der er fælles søsætning og optagnings dage hvor medlemmerne betaler solidarisk for udgifterne til kran løft mm. Ønsker man at have sin båd i vandet om vinteren, skal der betales en vinterafgift
Ansvar og forsikring
Augustenborg bådelaug er uden ansvar for eventuelle skader her kan komme på både eller andet materiel før, under og efter søsætning og optagning af både.
Det er lovpligtigt for bådejeren at have en forsikring der dækker for de skader der kan komme på egen båd og især andres både eller materiel.
Det påligger bådejeren at anvende et til båden sikkert og anvendeligt bådstativ. Det påligger desuden bådejer at efterse bådens opmagasinering på land og derved forebygge at der opstår skader på egen eller andres både. Skulle noget ske i løvet af vinteren skal bådelauget kontaktes hurtigst muligt.
Seneste nyt fra bestyrelsen
Vinter service
Afgift
Vinterplads
600 kr.
Mast i masteskur
100 kr.
Kran løft
Ca 600 kr.
Vinterafgift for båd i vand
500 kr.
Kontakt til Brolauget
Nyt medlem?
Hvis du enten har en båd eller overvejer at købe en båd, som du mangler en havneplads til, så klik her:
Opsigelse af havneplads
Du kan når som helst opsige din havne plads. Men hvis du vil slippe for lejen skal det ske inden den 1. april. Klik her:
Opdatering af kontakt info mm.
Augustenborg Brolaug vil meget gerne informeres hvis du som medlem flytter eller får ny e-mail adresse. Så klik her:
Brolaugets bestyrelse

Steffan Stuhr Petersen
Formand
Repræsentant for Sejlklubben e-mail: brolaug-formand@augustenborghavn.dk

Lars Jensen
Kasserer
Repræsentant for Sejlklubben e-mail: brolauget@augustenborghavn.dk

Christian Hell
Medlem
Repræsentant for Bådelauget

Jens Bjerre
Medlem
Repræsentant for Bådelauget